Overslaan en naar de inhoud gaan

Weinig tijd en toch nieuwe content?

Wil je meer bezoekers op je website? Dan is nieuwe content essentieel. De kans is groot dat je hier niet genoeg tijd voor hebt. In dit artikel geef ik een paar tips die je helpen bij het efficient publiceren van verse content.

Hoe kun je zo efficiënt mogelijk content maken

Zoek hulp

Een artikel over een nieuwe trend, een oplossing of een paar tips, is best snel geschreven. Maar het verbeteren, toevoegen van links, plaatjes, kost net zoveel, misschien wel meer tijd. Je kunt dit uit besteden. Jouw visie, kennis zit in je grove tekst en een tekstschrijver kan dit tot een goed artikel maken.

Er is een overvloed van mensen die goed kunnen schrijven die zich freelance aanbieden. Probeer er een paar uit en spreek een vaste prijs af. Niet alleen scheelt dit je enorm veel tijd, de kwaliteit van je artikelen wordt ook een stuk beter.

Splits je tekst op

Soms heb je over een onderwerp zoveel te vertellen dat er best een lang artikel ontstaat. Nu zijn lange artikelen helemaal niet erg, sterker nog, Google lijkt hier de laatste tijd steeds meer de voorkeur aan te geven.

Maar als je al niet veel artikelen plaatst, dan is het zinvol om deze op te splitsen. Zo kun je deze één voor één publiceren, of... laten publiceren, zie de bovenstaande tip. Je kunt daarnaast ook de artikelen naar elkaar laten verwijzen. Zo blijft de bezoeker langer binnen je website en is de kans groter dat deze overtuigd wordt van jullie expertise en overgaat tot het klikken op een ´call to action´

Blijf op de hoogte van internet marketing trends en meld je aan op onze nieuwsbrief

Delegeer

De marketing manager moet geen artikelen schrijven! Die moet bezig zijn met marketing en het schrijven van artikelen overlaten aan de mensen in het vak. Natuurlijk krijg je hier geen gepolijste artikelen van. Maar dat is ook niet de bedoeling. Er ontstaan namelijk echte artikelen, geschreven door echte experts met de juiste termen en zoekwoorden. Ben je bang dat de d’s t’s niet goed staan? Zie de bovenstaande tip en huur een professional in om deze teksten na te lopen en te verbeteren.

Natuurlijk zal niet iedereen staan te springen om met de billen bloot te gaan en artikelen te gaan schrijven. Maar er zijn altijd wel een paar mensen die hun kennis willen etaleren. Gebruik deze mensen en beloon ze. Een mooi voorbeeld is een opdrachtgever van ons die dankzij de blogs meer bezoekers kreeg dan via een dure advertentie campagne. Dit geld ging naar de medewerkers die artikelen schreven in de vorm van een bonus. Bezoekers blij, organisatie blij, medewerkers blij. Een win, win, win situatie dus. 

 

Etaleer

Publiceer de artikelen niet alleen op je website maar plaats ze ook in de nieuwsbrief en zorg dat deze nieuwsbrief niet alleen bij al je klanten, leads maar ook je eigen mensen binnenkomt. Deel daarnaast de statistieken vanuit de nieuwsbrief en google analytics met iedereen die schrijft. Zo ontstaat er een bewustwording dat de artikelen daadwerkelijk gelezen worden en welke artikelen het ‘t beste doen.

Stroomlijn je CMS

Het maken van content moet natuurlijk geen lastige klus zijn. Het schrijven van tekst en zoeken van foto’s is al werk genoeg. Het CMS moet daarom zo ingericht zijn dat het invoeren ook daadwerkelijk een kwestie van invoeren is. Daarnaast kun je met een CMS als Drupal ook een workflow maken. Stel medewerker X voert een artikel in, daarna gaat er een mail naar redacteur Y, deze controleert het artikel en publiceert het, er gaat hierna weer een mail naar medewerker X dat zijn of haar artikel gecontroleerd en gepubliceerd is.

Meer weten over Drupal en het stroomlijnen van je workflow

Conclusie

Helaas kun je het schrijven van je content niet helemaal uit besteden. Niemand weet zoveel van jouw vak als jijzelf. Als een willekeurige tekstschrijver in een uurtje een artikel kan schrijven over jouw specialisme, dan val je denk ik snel door de mand.

Helemaal geen content schrijven is een optie. Je moet dan accepteren dat Google steeds minder bezoekers naar je website stuurt wanneer ze zoeken op het url of de naam van jullie organisatie. Wil je toch bezoekers? Dan moet je veel Adwords budget reserveren.

Wat ieder geval niet zoveel zin heeft is; één keer in de paar maanden een artikel schrijven. Omdat je hier geen ritme in opbouwt kost het je relatief veel tijd en echt actueel wordt je website er niet van.

Heb je vragen over dit artikel of heb je zelf tips voor meer? Ik lees ze graag in het reactie gedeelte hieronder.

Heb je iets aan deze content gehad? Laat weten hoe je ons waardeert.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

En je ontvangt net als 2321 andere leden een overzicht van onze nieuwste artikelen. Met onderwerpen als; de laatste webdesign trends, SEO tips, conversie optimalisatie, Joomla, Drupal en Wordpress ontwikkelingen.

Reacties

Jammer dat je dan niet jullie eigen advies toepassen ...

>>Een mooi voorbeeld is een opdrachtgever van ons die dankzij de blogs meer bezoekers kreeg dan via een dure advertentie campagne. Dit geldt ging naar de medewerkers die artikelen schreven in de vorm van een bonus. Bezoekers blij, organisatie blij, medewerkers blij. Een win, win, win situatie dus.<<

Standaard avatar Mickey 23.10.2014 - 12:25

Als antwoord op door Mickey

Hi Mickey,  ik snap niet precies wat je bedoelt.

Standaard avatar thomas 23.10.2014 - 12:58

"Dit geldt ging" als in euro's?
Dan is het toch echt zonder de 't' ... ;-)

Verder prima artikel!

Standaard avatar Mickey 23.10.2014 - 18:57

Als antwoord op door Mickey

Bedankt voor de tip! Ik heb het aangepast.

Standaard avatar thomas 23.10.2014 - 19:19

Beperkte HTML

  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.