Agile webdesign voor een optimaal resultaat
Doordat we op agile / scrum basis werken, kunnen we onze webdesign trajecten flexibel inrichten. In de eerste sprints wordt gewerkt aan onderzoek en voorbereiding, zoals het analyseren van statistieken, vaststellen van doelen en het ontwikkelen van een customer journey.
In de sprints hierna werken we aan een nieuwe interface met een look & feel die aansluit bij de huisstijl elementen waarmee we de customer journey stap voor stap vormgeven. Met de design tools die we gebruiken is het mogelijk een online prototype te maken.
Met dit klikmodel ontstaat een goed beeld van hoe de website uiteindelijk zal werken, zowel op desktop als mobiel en is het mogelijk om zowel intern als externe gebruikersgroepen het ontwerp te laten testen. De feedback die we hieruit ontvangen verwerken we in de aankomende sprints en zo werken we samen toe het ideale webdesign.
De voordelen van een customer journey
Voor het maken van een succesvolle interface is het belangrijk inzicht te krijgen in de verschillende gebruikers en hun doelen, wensen en vragen. Daarom werken we binnen ons webdesignproces op basis van user stories waarbij we fictieve gebruikers bedenken die kenmerkend zijn voor de doelgroep van de website die we gaan maken. Denk aan iemand die op zoek is naar een adviseur en als eerste een zoekopdracht doet in Google, terecht komt bij een kennisartikel, zich daarna oriënteert op een dienstenpagina en vervolgens contact opneemt via een chattool.
Door dit pad uit te werken in een webdesign moeten we antwoord geven op vragen die essentieel zijn voor een succesvolle website. Hoe komt de bezoeker bij een kennisartikel uit (SEO), hoe overtuigen we de bezoeker om verder te klikken richting een pagina over de diensten? (persuasive design) en hoe overtuigen we de bezoeker om uiteindelijk contact op te nemen? (Social proof).