Hoe maak je de perfecte 'over ons' pagina?

Door Thomas van EldijkBijgewerkt op 24 april 2024 2 Reacties

Wat een kans! Iemand klikt op jullie ‘over ons’-pagina en wil iets over jullie bedrijf weten. Nu is het de vraag hoe je deze persoon vasthoudt met de juiste content en overtuigt om de volgende stap te nemen.

Bij elke pagina is het belangrijk te bedenken wat de bezoeker wil en wat jullie als website-eigenaar willen vertellen. Bij de ‘over ons’-pagina lopen deze behoeftes soms uit elkaar. De bezoekers willen een kijkje in de keuken. Wie werkt daar nou? Wat zijn het voor mensen? De meeste ‘over ons’-pagina’s bestaan uit missie- en visiepraatjes, vergezeld met onbekende logo’s en certificaten. Door deze mismatch wordt de kans dat de bezoeker de volgende stap maakt, wel erg klein. Hoe maak je die match wel?

Blijf op de hoogte van internet trends en meld je aan voor onze nieuwsbrief

De sweetspot

is een ideale combinatie van content waarmee je beide doelen kunt bereiken. Content waarmee je zowel kunt vertellen over je kennis als kunt overtuigen. Én de bezoeker een inkijkje geeft in jullie organisatie. Hieronder heb ik een aantal tips verzameld die je hierbij kunnen helpen:

Zorg dat je teksten niet alleen maar over jullie gaan.

De zin: ‘Wij zijn goed in financieel adviestrajecten.’ werkt beter als je je richt tot de bezoeker, zeker als je dit combineert met een voordeel voor de bezoeker: ‘Je vakantiehuis in Frankrijk wordt ineens bereikbaar dankzij onze financiële adviezen.’ Wil je hier meer over weten, lees dan het boek van Ben Hunt: “Convert

Nog beter dan vertellen over jullie expertise is om jullie klanten aan het woord te laten.

Deze ‘echte content’ doet het veel beter bij je bezoekers, sterker nog; er zijn talloze onderzoeken die aantonen dat content zoals cases, blogs en referenties, de belangrijkste content is waar je bezoekers naar op zoek zijn. Als je hier meer over wilt lezen, bekijk dan dit artikel: 'De beste content bestaat uit 'echte content'.

Toon niet te veel certificaten, partnerlogo’s of awards.

En als je het wel doet, doe het dan op subtiele wijze. Ten eerste staat het wat “pocherig”, en ten tweede loop je het risico dat je bezoeker niet alle logo’s, certificaten en awards herkent. Laat daarom uitsluitend dingen zien die herkenbaar zijn voor je bezoeker en ook echt indrukwekkend zijn.

Laat jezelf zien door een teamfoto en foto’s van je medewerkers.

Bezoekers willen nu eenmaal dat kijkje in de keuken. Geef ze die. Huur een goede fotograaf in en zorg ervoor dat dat kijkje in de keuken er goed uit ziet. Twijfel je toch nog? Laat je dan overtuigen door dit artikel van Robert Roose: 'Laat een gezicht zien.' Hierin bespreekt hij onderzoeken die aantonen dat het tonen van gezichten zorgt voor meer conversie op websites.

Maak er een verhaal van

Waarom? Verhalen blijven hangen. Een stukje over jullie ontstaan met een foto erbij, kan net die persoonlijke twist geven waardoor jullie ‘over ons’-pagina blijft hangen. Wil je meer weten over hoe je content kunt laten blijven hangen bij je publiek? Lees dan “Made to Stick” van de broers Heath.

Vergeet niet de call-to-action-button!

Met al die echte content en mooie foto’s is de bezoeker overtuigd dat jullie de juiste partij zijn. Vraag de bezoeker daarom ook onder aan de ‘over ons’-pagina om in actie te komen.

Heb je vragen over de 'over ons'-pagina? Ik beantwoord ze graag in het reactie gedeelte onderaan deze pagina.

Meer inzichten over Usability