Een corporate Drupal website voor het volgende niveau

De laatste vijf jaar is Congress Company hard gegroeid, maar met hun website ging het minder goed. De bezoekersaantallen vielen tegen en eigenlijk was er nauwelijks sprake van leadgeneratie (conversie). Congress Company helpt organisaties binnen de medische sector die een congres willen organiseren. Denk aan het regelen van de locatie, de promotie of het werven van sponsors.

Het proces

De combinatie van het juiste CMS, goede content, een aansprekende look & feel en een funnel, zorgt voor een website die direct vanaf het begin er staat en in de toekomst nog uitgebreid kan worden. Congress Company koos voor Drupal, omdat dit CMS de meeste opties biedt en in een later stadium kan worden ingezet voor een multi-CMS omgeving en een klantenportal.

Samen met Congress Company hebben we een nieuwe indeling van de content gemaakt om de bezoekers stap voor stap door de website en de voordelen van Congress Company te loodsen. Hierna hebben we 'call-to-actions' opgezet, die ervoor zorgen dat deze bezoekers ook overgaan tot actie.

Screenshot van de Congress Company homepage
Bram Huntink
Bram Huntink
Congress Company

"Congress Company bestaat inmiddels vijf jaar en in die tijd hebben we in allerlei opzichten een groei doorgemaakt. Het is dan essentieel dat je de juiste partner vindt, die het proces vakkundig kan begeleiden. Van Eldijk was vanaf het eerste moment betrokken en liet zien met ons mee te willen denken om ook de website naar het volgende niveau te tillen. In een korte tijd hebben we een prachtig nieuw platform gelanceerd, dat als basis dient voor verdere online ontwikkelingen binnen het bedrijf."

Toekomstbestendig

Omdat Congress Company snel groeit en niet veel tijd heeft voor haar website, zijn twee factoren essentieel geweest. Ten eerste moest de website makkelijk te vullen en te onderhouden zijn. Drupal biedt meer mogelijkheden om het beheerdersgedeelte naar wens in te richten dan Joomla en Wordpress. Hierdoor wordt het maken van content een kwestie van velden invullen. Ten tweede moest de opzet van de website de komende jaren mee kunnen gaan.

Enkele weken na het online gaan van de nieuwe content en indeling werd deze beloond door Google met drie keer zoveel bezoekers. Een goede start, maar slechts het begin.

Profile picture for user thomasvaneldijk
Thomas van Eldijk
Eigenaar

"Wil je net als Congress Company ook een corporate website die meer bezoekers en leads aantrekt? We vertellen je graag meer over onze aanpak."

Neem dan contact met ons op

Bekijk ook deze projecten