Overslaan en naar de inhoud gaan

Bouw een online reputatie op in 4 simpele stappen

Je “online” reputatie wordt steeds belangrijker. Iedereen heeft een gelikte brochure of website en iedereen zegt dat hij de beste is, maar hoe laat je zien dat je daadwerkelijk “the leader of the pack” bent?

Als het om bedrijven gaat kun je de online reputatie niet goed beoordelen omdat deze in de meeste gevallen niet eens een online reputatie hebben. Meestal zal je bij een Google search op een bedrijfsnaam stuiten op de website van het bedrijf en wat vermeldingen binnen bedrijfsgidsen. Niet echt een reputatie dus. Jammer, want een beetje online bekendheid zorgt voor een stuk meer bezoekers en meer vertrouwen bij mogelijke klanten.

Maar hoe bouw je een online reputatie op zonder hier een heel webteam voor in te huren? Hieronder noem ik 4 manieren die helpen een reputatie te creëren en die veel opleveren ten opzichte van de tijd die het kost. We zien dit bij onze website maar ook bij onze klanten die hier actief mee bezig zijn.

1. Zorg voor unieke content!

Schrijf artikelen op je website over je expertise. Schrijf over zaken die je echt interesseren en wees niet bang om te technisch of te specialistisch te zijn. Zo ontstaan artikelen die laten zien hoe veel je weet over een bepaald onderwerp en daarnaast bevat het artikel de juiste termen voor Google. De voordelen: Google ziet unieke content en stuurt bezoekers richting je artikelen. Potentiële klanten zien dat je verstand van zaken hebt.

2. Sta open voor commentaar en krijg bonuspunten!

Zorg voor een commentaar functionaliteit onder je artikelen en reageer altijd op het commentaar dat ontstaat. Wanneer iemand het niet met je eens is, dan is dit de uitgelezen kans om te laten zien dat jij het beter weet. Wees altijd respectvol en kom met goede argumenten of feiten om je gelijk te bewijzen. De voordelen: Elke comment zorgt voor een verandering aan het artikel. Google ziet dit en denkt hierdoor dat het artikel weer actueel is (wat het in feite ook is). De waarde stijgt hierdoor voor Google en het artikel zal hoger geplaatst worden in de zoekresultaten.

Op de hoogte blijven? Meld je aan op onze nieuwsbrief

3. Share!

Deel je artikelen met andere sites. Iedereen is altijd op zoek naar unieke content en jij hebt deze nu in de aanbieding. Je kunt je artikel ruilen voor een banner of sitevermelding. Nog een voordeel is dat je artikelen aangeboden worden bij een nieuw publiek die jou nog niet kennen. Bezoek ook branche fora en zoek naar vragen waarbij je kan verwijzen naar een door jouw geschreven artikel. Wees hier niet te agressief mee. Zeker wanneer je nieuw bent op dit forum, want anders kunnen de gebruikers van dit forum tegen je keren. De voordelen: Google ziet extra links richting jouw website. Je wordt door bezoekers gezien als expert. Je krijgt sympathie van andere forum bezoekers omdat je als professional de tijd neemt andere te helpen.

4. Google Alert!

Deze dienst van Google is bedacht om je op de hoogte te houden over bepaald onderwerp of keywords die Google indexeert. Wij stellen Google Alert in met de zoekwoorden “vaneldijk.nl” of “van eldijk” om op die manier telkens een bericht te krijgen wanneer onze website ergens wordt vermeldt. De voordelen: 

  • Je weet precies wanneer en wat iemand over je schrijft op het web.
  • Je weet hoe (snel) Google je nieuwe artikelen indexeert.
  • Op eventuele negatieve berichten kun je snel actie ondernemen voordat deze uit de hand lopen.

Wanneer je deze 4 stappen een paar maanden volhoudt weet ik zeker dat je verstelt staat van het effect.

Heb je iets aan deze content gehad? Laat weten hoe je ons waardeert.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

En je ontvangt net als 2321 andere leden een overzicht van onze nieuwste artikelen. Met onderwerpen als; de laatste webdesign trends, SEO tips, conversie optimalisatie, Joomla, Drupal en Wordpress ontwikkelingen.

Reacties

Beperkte HTML

  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.